Wednesday, April 25, 2012

Knakelibrak

Vaknade som vanligt imorse, gick upp och ner i köket och kokade gröt åt kottarna. Sträckte på armarna och stretchade ryggen bakåt... och knak så får jag världens felsättning i halsryggen! Som när man blir knäckt av en kiropraktor fast istället för att kännas bra och att saker och ting hamnat på plats, så kändes det tvärtom. Saker och ting på fel plats, helt i kläm. Jag kände direkt att detta släpper inte av sig självt och fick en akuttid hos kiropraktorn idag. I vanliga fall brukar det släppa direkt efter behandling men det var tydligen en riktig sättning i rygg och bäcken för det gör fortfarande ont. Ingen träning på 2 dagar men jag ska promenera. Så nu ska jag ut i regnet och gå en sväng. Hur kul som helst (not).

Det är tydligen inte bra att byta till ett stillasittande jobb. Behöver komma ifrån dålig arbetsställning med laptop och dessutom träna mer styrka. Det sista vet jag ju. Ingen nyhet direkt. Så fantastiskt synd att man inte får några endorfiner av styrketräning.

No comments:

Post a Comment