Sunday, February 17, 2013

Om det går lättare än tänkt kanske det är något fel?!

Idag sprang jag på gymmet istället för att försöka i snödden ute. Tänkte att jag skulle prova 1000-ingar för det var länge sedan och jag gillar det. Tänkte att jag börjar i en fart som jag klarar av och så ska det banne mig bli 6 st. Det gick över förväntan trots allt. Höll ungefär 4,55-4,50 tempo. Det kändes kontrollerat jobbigt utom sista då jag de sista 500 meterna sprang i den farten jag vill orka alla intervallerna i nämligen 4,30 tempo. Där har jag ju varit men inte det sista året. Fast jag är alltid misstänksam när jag springer på bandet. Är det verkligen den riktiga farten jag springer i, eller är bandet inte rätt inställt? Speciellt som det kändes bra idag. jag behövde tex bara gåvila 2 min mellan intervallerna och hade ställt in mig på att behöva längre. Men egentligen ska jag bara tacka och ta emot att det kändes bra, för det var som sagt riktigt länge sedan. Nu är jag taggad till flera pass med fart.

2 comments:

  1. Jag tänkte lika dant när jag sprang på löpbandet på jobbet i onsdags. Då sprang jag i 16 km/h (3:45 min/km) i 6 minuter och jag hade orkat mer. Jag undrar om farten stämde där :-).

    ReplyDelete
    Replies
    1. nej, precis så. Men å andra sidan är det nog bra träning i alla fall! Är ju inte i närhet av fart ute just nu!

      Delete