Saturday, April 30, 2011

Försöker sänka ambitionsnivån

Det är vår. Det finns en lägenhet som ska tömmas, städas och säljas, ett arbete som genererar extraarbete just nu och en trädgård med mycket projekt. Träning som jag tänkt blir inte av helt enkelt. det får vara så just nu. Jag har visserligen anmält mig till milspåret 18 maj men jag vet redan nu att det inte blir av. Om någon är intresserad av startplatsen så går ger jag gärna bort den.

Det som först stryker på foten med tidsbristen är stryketräning och långpass. Hade tänkt hinna springa ett längre pass idag på i alla fall 15 km. Istället har jag rensat en massa ogräs, förberett och grävt för sparris som jag sedan planterat. 2 kg sättpotatis har också grävts för och satts. En himla massa ogräs har jag rensat. Flyttat jordgubbsplantor.

Trädgårdsarbete mellan 10-18 med paus för matlagning och en kopp kaffe. Funktionell träning? Dottern fixade en supergod rabarberpaj så nu sitter jag och återhämtar mig efter denna och en fantastisk entrecote. Imorgon cyklar jag till jobbet förmodligen är jag mätt då fortfarande!

No comments:

Post a Comment