Sunday, May 29, 2011

Ryggen är inte med

För några veckor sedan ramlade jag av cykeln för jag var så idiotisk dum att jag klickade ur ena skon när jag skulle stanna men försökte kliva av med den andra (som satt fast). det mesta korkade jag har gjort i år, tror jag. Inte bara för att det kändes mer än PINSAMT och för att jag hade ont i rumpan en vecka efteråt men också för att det naturligtvis inte stoppade där. Jag vet att jag funderade på stelheten i ryggen och funderade på om bäckenet kunde fått sig en smäll. Förra veckan började jag få ont i ryggslutet när jag sprang. Ryggskottskänning. Försökte ignorera men det blev värre och sedan fick jag som foglossning och jag definitivt inte gravid! Bokade tid hos kiropraktorn och pausade träningen.

Så var jag där i fredags. Hela bäckenet sidoförskjutet och höger ben kunde jag lyfta utan problem men inte vänster. Blev knäckt på alla upptänkliga vis, vilket brukar få allt ont att släppa. Men faktiskt inte nu. Ländryggen är fortfarande koko, jag är stel som en gammal kamel, och har ont. Får inte stretcha under tiden (trevligt, jag blir ännu stelare!) Har inte sprungit på hela veckan och känner mig vansinnigt deppig. Funderar på att testa att springa och se hur det känns.

Om jag bara blir bra (snabbt!), lovar jag heligt och dyrt att inte ramla på ett sånt fånigt sätt igen, samt att skärpa till alternativträningen så att jag har mer stödmuskulatur att kompensera med.

No comments:

Post a Comment