Tuesday, July 17, 2012

Havet

Jag önskar jag vore morgonpigg. Det är jag inte. Familjelivet och semester tvingar mig ibland till det för att vissa perioder få till egentid och träning. Men tänk att vakna och känna sig utvilad och pigg klockan 6 och sticka iväg på en morgonjogg. Det låter väl underbart? Vi har varit på semester i Danmark. Gjort Legoland och Lalandia och sedan åkt västerut på Jylland mot Atlanten. Bilderna nedan gör verkligen inte den verkliga vyn rättvisa!


Jag älskar havet med de stora vågorna och hann trots inte optimalt väder med att bada i havet i alla fall tre gånger. Tog chansen två morgnar och sprang på tunga och trötta ben med grus i ögonen. Hade jag kommit iväg vid 6 hade jag nog varit helt själv. Nu var klockan närmare halv åtta. Att stanna och bada halvvägs på turen var fantastiskt. Och att springa med vågorna vid sidan och en till synes oändlig strand kändes magiskt. Ljuset är annorlunda där än hemma. Kanske var det ändå sommarens mest magiska pass? Eller så ligger något annat på lut för att överraska och fastna i minnet. Lär behövas när jag tragglar i november.

2 comments:

  1. Inspirerande och med igenkänningsfaktor. Vi ska snart göra samma resa. Jag är heller ingen morgonlöpare med i sådana omgivningar är det ju lättare att motivera sig...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är mycket lättare än hemma! Vi var vid Blåvand, vart ska ni?

      Delete