Friday, March 8, 2013

Att komma igen

Kan konstatera att det är otrolig skillnad på att komma igen efter kräksjuka än efter en vanlig förkylning. Det har varit motigt att komma igång igen. Jag har faktiskt inte ens velat träna. Inte haft lust. Känt mig svag. Igår var det en vecka sedan jag blev frisk och jag tvingade jag mig iväg på ett pass på gymet - crosstraining. Det var en verklig rivstart. Stationer där vi jobbade två och två. Ingen vila mellan stationerna, bara vila efter ett varv. Blandning av kondition (de hade plockat in spinningcyklar i salen), explosivitet (upphopp, burpees, box jumps), med styrka (utfall mm). Fokus kändes mest på ben och mage men på slutet när vi kört 4 el 5 varv så fick sig överkroppen en omgång också. Jag var verkligen helt slut efteråt, matt i benen men på ett skönt sätt. Värsta övningen var nog trots allt tredje magstationen på raken som man kom till, när det var dags för armkrig. Stå i plankposition (någorlunda) och försöka komma åt träningspartnerns händer och samtidigt undvika att han/hon kommer åt ens egna. Galet jobbigt. Träningsvärken har redan smugit sig på men jag antar att det blir värre imorgon.

Idag skiner solen, det är 10 minus och våren känns långt borta. Men det lär väl bli max någon minus senare idag, så det blir en runda någon gång efter lunch tror jag. Maken ska på pingisturnering med våra stora kille och jag ska ägna mig åt tårtbakning och frösådd. Det kunde vara sämre. Sedan borde jag i och för sig också jobba en timme eller två och läsa ett kapitel epidemiologi - Measuring disease and causal effects. Det är en helt ny begreppsvärld och det blir till att försöka banka in alla nya termer och begrepp. Just nu läser jag och sedan försvinner det bort igen. Stor suck.

1 comment:

  1. Hur var det här då, lagt ner bloggandet eller både tränandet och bloggandet? Tråkigt i så fall!!

    ReplyDelete