Thursday, April 14, 2011

Ingen backe

Det blir inte alltid som planerat. Väldigt sällan faktiskt. men ikväll drog jag med maken ut på en runda. Bra för att få fart på benen. Eftersom jag löpvilat i 3 dagar efter långpasset i helgen så var benen pigga och rappa. Passet blev 8 km progressivt från 5,30 ner till snabbaste km på 4,46. Sista km hem innebär en jobbig uppförsbacke vilket gjorde att sista km landade på 5,02. Men bra i alla fall med en snitt km-tid på 5,10. Känslan var bra, andning och ben var med mig och jag kunde ha sprungit snabbare eller längre.

Nu känns det mycket bra i kroppen. Imorgon blir det Skavlöten har jag tänkt mig.

5 comments:

  1. Lite tight såhär före påsk så jag hinner tyvärr inte någon runda med dig imorgon onsdag. Kanske annandag?

    ReplyDelete
  2. Ja men det vore roligt. Det borde gå, lite beroende på tid, då jag inte vet om familjen är hemma eller på hemväg etc.

    ReplyDelete
  3. Hej! jag kommer köra en runda med en tjej i Kårsta imorgon fm; hon tränar för maran men jag tror det blir kanske runt milen och i lungt tempo. Just nu vet jag inte så mkt mer tyvärr för hon har ej hört av sig om tiden. Ska ringa henne så kan jag skriva här så fort jag kom. På em kan jag tyvärr inte!

    ReplyDelete
  4. Jag tror jag måste hoppa vårt pass imorgon, ev alla pass! Var i Brottby nu på kvällen och i milspåret ramlade jag och slog mig illa i högra handen. Det gör inget men sedan backarna i Kolmården med skrinda + vagn är jag faktiskt helt mör i låren kände jag, så om det är samma imorrn blir det nog löpvila för min egen del! Glad påsk och hoppas vi kan snart få till ett pass, gärna i terräng och nära dig!

    ReplyDelete
  5. Hejsan! Låter som en bra påsk förutom handen då. Själv är jag förkyld och dessutom helt utmattad efter att ha röjt ur min pappas lägenhet hela påsken. År dessutom fortfarande inte färdig... SUCK, måste ägna morgondagen åt detta evighetsjobb. Det blir väl fler tillfällen hoppas jag?! Brottby måste jag försöka springa, det är ju nära!

    ReplyDelete