Tuesday, April 12, 2011

Jag älskar ljuset

Jag älskar vårkvällar. Igår efter nattning tog maken och jag en kvällspromenad. 40 min i underbart kvällsljus. Hemma hade vi för en gångs skull barnvakt vilket var tur eftersom minstingen vaknade och hade feber. Alltså är det VAB idag. Själv känner jag frisk och kry. Sprang 17 km i söndags med S. För honom är det superlugnt tempo att springa i 5,30 medan det för mig är rätt ansträngande. 10 km i 5,15-5.40 tempo i varierad terräng och så avlustade jag med 7 riktigt lugna km själv i 6,20 tempo! Benen var rätt möra efter det.

Om jag ska klara av Vansbor marathon är det dags att springa mer backar. Därför tror jag det blir ett backpass i skymningen ikväll. Terrängbacke med 4-6 repetitioner. Jag har svårt för backar, tycker att det är i regel väldigt tungt. När jag sprang 10 km Lidingöloppet fick jag ge mig och gå i de värsta luten. Blev omsprungen av många i backarna, vilka jag hann ikapp en del på flackare partier. Nu ser jag egentligen inte Vansbro marathon som ettt marathon där jag ska prestera en tid. Jag vill bara klara ett terrängmarathon. Det kommer att bli en ordentlig utmaning i sig.

No comments:

Post a Comment