Friday, December 21, 2012

Host host

Det är en väldigt envis förkylning det här. Skulle förmodligen behövt vila ytterligare en vecka men det pallar jag verkligen inte. Och ja jag vet att jag är dum men lugn träning tänker jag, det kan nog funka. För ja, jag behöver träna! Lite, lite endorfiner och välbefinnande behövs. Inte astuffa gymcirkelpass där man peppas att ta ut sig till max men lite lugn lufs och snöjogg i vintriga omgivningar det tror jag starkt på. Idag var jag i alla fall på gymet och körde en halvtimme styrka och jag kände mig inte stark men det var skönt ändå.

Imorgon väntar julpyssel och bak. Här hemma är vi något sena med allt julfix. Yngste sonen har pyntat gästtoaletten med en gipstomte i obeskrivlig brungrågrön färg (fägblandning som uppstått när grönt och rött blandats) och det är ungefär det då, förutom adventsstjärnor i fönstren. Men bättre sent än aldrig sägs det. Dessutom fyller än av sönerna år den 25:e så tårtan ska bakas imorgon. Ni vet hur det är, den 25:e vill i alla fall jag helst njuta av julfriden och inte stå i köket. För övrigt är det maken som står för julmaten, så jag kan ägna mig åt det roliga! Fick prova otroligt god hemgjord leverpastej ikväll. 

1 comment:

  1. Skönt att ni inte låter Julen stressa upp er för mycket!

    Hoppas att den där sega förkylningen ger med sig snart!

    God Jul och Gott Nytt År

    ReplyDelete