Wednesday, December 12, 2012

Idag är jag bitter och förkyld

Bitter är nog den minst accepterade känslan i vårt samhälle. Mycket får man vara men inte bitter. Men idag vill jag bara vråla, för det känns så frustrerande att slå huvudet i väggen och aldrig blir förstådd! Att inte få någon respons. Jag har i mitt arbete blivit erbjuden något som skulle kunna liknas vid ett lillfinger, där jag i princip blir bakbunden och inte kan göra något bra. Detta erbjudande är tidsbegränsat, jag kommer att ha liten tid, ovisst vad jag ska utföra, och inte ha någon möjlighet att göra något bra som sagt. I juni ska nytt beslut tas och då kommer jag inte att ha något bra resultat att visa och så kommer jag att få höra att det här var inte värt pengarna. Och jag hoppas ni förstår att jag inte är privatanställd. Jag skulle minst behöva springa tre mil för att må bättre men jag är för förkyld och orkar inte ens gå på en promenad.

2 comments:

  1. Det var någon som sa att man inte vill vara bitter får då är man på någotvis "död".

    Är man till exempel arg så finns det en glöd och engagemang som ändå är bra, men om man är bitter så sitter man bara för sig själv och är sur, elakt, trumpen och har dåliga tankar.

    Jag hoppas att du kan känna dig nöjd med att hag gjort ditt bästa :-) för mer kan du inte göra :-).

    Jag hoppas att det går bra för dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Som med det mesta så ger sig känslan med sig! Jag är fortfarande besviken men har tagit mig ur gropen! Så här ju livet, sällan allt går spikrakt :) Fortfarande världens förkylning dock... Tack för din stöttning!

      Delete