Thursday, April 23, 2009

Vecka 17

Måndag:Total vilodag och ett fullständigt nervöst sammanbrott. Så kan det vara. Trött och oinspirerad men skönt att alla känslor fick utlopp. Det är bra att få pysa ibland.

Tisdag: Träning hemma. Chins 2-3-7-8 (de sista två med stol, brett grepp. Tricepsarmhävningar 10-10-10 (på knän), armhävningar 10-6-6. Pilates 20 min på kvällen.

Onsdag: Promenerade och lämnade Otto på morognen. Hade ingen pulsklocka på mig men tippar på 35+40 minuter. Sprang 5 km (30 min, snitt 6 min/km) spår uppe på IP på kvällen när Julius hade match. 20% ff, snittpuls 80%, max 92%. Kändes bra, tog det lugt i början och ökade på slutet. Knäna funkade och det var skönt underlag.

Torsdag: Styrketräning på gymmet 35 min: Ryggresning, benpress, utfall, baksida axel, rodd var det jag hann med. Ökat till 25 kg i rodden nu. Spinning 55 min: 26% ff, snittpuls 72%, max 81%. Kändes så tugt, benen hela tiden på gränsen till mjölksyra. Jag måste nog börja träna intervaller för att komma vidare. Seda har jag justerat maxpulsen på min pulsklocka. Så jag hade nog legat lite högre i puls annars. Var helt slut och knäsvag efter passet, gick och la mig tidigt!

No comments:

Post a Comment