Tuesday, December 15, 2009

Long time

Träningen har verkligen förändrat sig från i våras då jag började skriva. Jag har fortfarande målsättning med styrketräningen. Men istället för att sätta styrka och spinning först och löpning som komplement har jag under hösten framförallt blivit helt fast för löpning. Och ser cykling och spinning som ett komplement.Dessutom har jag fastnat för lågpulslöpning. Jag har sprungit så i en månad nu och det gör under för träningsmotivationen. Eftersom det aldrig är mjölksyrejobbigt är det lätt att längta. Fast min tanke och målsättning är att köra lågpulslöpning som uppbyggnad och grundträning nu tom mars för att sedan lägga på fart och intervaller. Jag har faktiskt bokat in ett lopp i vår Spring-cross. 12 km och jag blir lätt nervös bara jag tänker på det.

No comments:

Post a Comment