Friday, January 1, 2010

2010

Ska man kalla det nyårslöften?

Nåväl:

* Fortsätta med Pilatesträningen samt rehab. Vardera 3 ggr/vecka. Målsättningen med pilatesträningen bör ju vara 4 ggr/vecka men det känns inte realistiskt.

* Öva upp kapaciteten i plankan.

* Armhävningar. Här satsar jag på 30 riktiga, djupa.

* Chins: Målet står kvar, att klara 1 riktig. För det behöver jag nog träna detta 3 ggr/vecka.

* Löpning: 3 ggr/vecka. Tänker köra Maffeträning tom mars och sedan lägga en mer fart och intervaller. Har ju anmält mig till Spring-cross 8 maj, 12 km. Jag bävar. I somras kändes 12 km riktigt långt men det gör det inte längre. Målsättningen är att öka på långpassen med 2 km/vecka och köra lugnare - backa var i km var 3:e vecka.

* Cykling: Från att det är cyklingsbart, cykla till och från jobbet 1 pass/vecka.

* Styrka: Köra styrka kontinuerligt antingen helkropp 2ggr/vecka eller köra en splitt med 3 styrkepass/vecka. Jag tänkte köra mer fokuserat genom att lägga upp olika styrkeprogram som jag roterar mellan. Och ibland alternera med Bodypump el dylikt för att öka motivationen.

Jag vet att det är jättestora mål och att det inte kommer att funka varje vecka. Men det är så otrligt kul att träna så jag satsar fullt ut. Egentligen är målsättningen inte så annorlunda jämfört med höstens mål. Jag är nöjd med 75%-ig måluppfyllelse.

MAT: Inget är förbjudet, men mer måttfullhet! Varierad kost men se till att få o mig tillräckligt med protein.

No comments:

Post a Comment