Monday, November 29, 2010

Kettlebells

Nu har jag också testat! Fick höra av en kollega att man kunde få instruktion på personalgymet och jag bokade nästan direkt en tid. Det var länge sedan jag var där och de har gjort om investerat i massor av funktionell träning i nästan halva gymet. Bosubollar, pilatesbollar, TRX, kettlebells och hungarian-vad-de-nu-heter-bags. Kul och inspirerande. Vilken förmån att ha tillgång till allt detta plus gratis hjälp för bara 420 kr per år! Då ingår gruppträning några klasser per vecka.

Jag hade inte fattat att Kettlebells var så pulshöjande, jag blev rejält flåsig faktiskt. Och tusan vad är olika stark på höger och vänster. Mycket teknik var det också, jag tyckte det var lätt att göra fel, så jag får nog fokusera mest på teknik i början. Fick 4 basövningar att jobba med i ca månaden, innan vi tar en ny omgång med nya övningar. Jätteinspirerande! Träningsvärk på insida lår, hela rygg och axelpartiet idag.

Efter kettlebells fick jag hjälp att testa vibrationsplattan i gymet. Jag har varit nyfiken på hur en sån funkar länge. Det verkar grymt effektivt att stretcha på den. Min höger fot som krånglar lite av och till blev alldeles mjuk och varm. Kommer definitivt att försöka köra den en gång per vecka.

När trädgårdssäsongen är över har jag hunnit träna lite mer styrka. Men jag har varit så oinspirerad att det här känns som ett riktigt lyft. Jag gillar att känna mig stark men själva vägen dit är rätt tråkig. I alla fall om man jämför med att springa.

3 comments:

  1. Är det gymmet på DS? Det var bra redan för 10 år seda när jag var där! Visst är det kul med kettlebells!
    12/12 har vi Luciajogg i Kårsta. 3,5 km, helst ska man komma utklädd i jultema. Vill du och din familj vara med? Det är bara att komma, start kl 11 vid KDS. Gratis. Vi bjuder på glögg + pepparkakor!

    ReplyDelete
  2. Japp, grymt bra gym faktiskt! Tack för inbjudan! Ska kolla i kalendern och se om det passar. Återkommer :)

    ReplyDelete