Thursday, December 9, 2010

Träning i veckan

Hittills har veckan bjudit på intervallpass på löpband, där jag varierade farten mellan 4,17 och 4,55 i fartavsnitten och vilade i 6-tempo. Gick förhållandevis lätt att genomföra, fast det inte kändes så till att börja med. Igår blev det ett långpass på 16 km. Jag försöker ju få till ett långpass i veckan. Just igår kändes det motigt innan men helt okej när jag väl var ute. Det är bara det att jag HATAR halvpackad kullrig snö. Dvs där det inte plogats och där snön packats av människor och hundar som gått lite huller om buller. Att jag inte föll eller stukade mig var nog rena rama turen. Farten när det dessutom blev uppförsbacke blev därefter dessa km, ca 6.55. Det känns som jag kryper fram. Det var trötta ben igår. Jag vill hitta en lämplig slinga utan sådan snö. Det är inte helt bra att vara less på snö och kyla redan nu.

Förresten har foten blivit så bra av vibrationsträningen att jag har testat igång mina Fivefingers igen. Började jätteförsiktigt med en halv km på löpbandet efter intervallpasset. Jag tror att det är bättre att springa lite kortare, lite oftare. Ska försöka få till någon gång till den här veckan.

No comments:

Post a Comment