Sunday, January 29, 2012

Just det - utmaningar

Idag är jag lite lycklig trots förkylning. Körde lite styrka hemma med kidsen nu på kvällen. Skulle visa en gammal yogaövning för dem och så visade det sig att jag kom upp på huvudstående. sakta, fint och balanserat. Det som jag hade så svårt för när jag gick på yoga regelbundet för en sisådär 15 år sedan... Fasiken var det så länge sedan? Jo, det var det faktiskt. Häpp, det är faktiskt magmusklerna som gör jobbet. De som jag faktiskt jobbat upp lite med pilatesen. Pilates och yoga hör ju ihop, jag vet ju det egentligen.

Och nyårslöftet med att gå upp i brygga då? Jo, det är galet jobbigt men det går. 14 sek är mitt ynkliga rekord. Det är armarna som inte riktigt orkar.

Ikväll har vi tränat, handstående mot vägg. plankan på boll, baksida lår på boll, utfall och höftövningar som är min rehab, huvudstående, lite annan yoga och några armhävningar. Handstående är jobbigare än vad jag vill kännas vid. Alltid kul och utmanande att träna med barnen. Och när sonen tar pilatsbollen och står och balanserar på den - där ligger jag i lä.

Och nöjdast är jag med att vänsterbenet känns riktigt bra.

No comments:

Post a Comment