Sunday, March 18, 2012

Run, run, run...



Fartlek blev det ikväll. Efter uppvärmning 1 km snabbt och så en km lufs. 4 omgångar, totalt 11 km. På den sista hjälptes jag av den här låten. Verkligen 80-tal men den är väldigt springvänlig! Otroligt skön runda, det här ska jag göra mer av. När jag springer i jämnt tempo blir jag ibland uttråkad och upplever att det är jobbigare än det är. Ikväll var det tvärtom. Pulsen indikerade högre ansträningsnivå än jag kände. Imorgon blir det faktiskt löpanalys för mig. För att ta reda på hur jag ska få bukt med mitt svagare vänstra ben tänker jag mig. Lite läskigt är det allt, känns lite som att bli bedömd.

3 comments:

  1. Verkar som att du fick till ett bra pass! Lycka till i morgon.

    PS: Inget fel på Eurytmisk (hur nu dom stavade... :-)). Dom hade måga bra låtar.

    ReplyDelete
  2. Jättebra jobbat! Spännande med analys - var ska du göra den? Jag skulle behöva en analys av löpsteg + vad jag behöver träna upp inför alla terränglopp, maror etc! ;o)

    ReplyDelete
  3. Lennart: Tack, det ska bli spännande!

    Magdalena: Ja, det är analys av löpsteg och hur jag ska träna för att undvika skador med ett styrkeprogram. Ingen laktattest el liknande.

    ReplyDelete