Saturday, February 9, 2013

Månadsutmaning

Över en månad utan socker. Det har gått över förväntan och nu tänker jag mig lite socker vid väl valda tillfällen och inte dagligen som förut. Nu har jag hittat februari månads utmaning och det får bli yoga. Lite yoga varje dag. Om det så bara är 5 minuter, jag behöver det. Är så stel i bröstryggen att jag skulle behöva operera mig typ! Ja, och så är jag stel i hamstrings, höftböjare, höfter och sätesmuskulatur.

Appro på yoga så är Hot Mojo är spännande verkligen. Övningar som är kontrollerat jobbiga i vanliga fall är fruktansvärda i 38 graders värme. Den nya releasen är dessutom mycket mer utmanande upplever jag. Bland annat för balansen. I torsdag körde jag för första gången på två veckor och löjligt nog var det helt omöjligt att genomföra balansövningarna på vänster ben. Jag tappade balansen och när jag väl hittade den s fick jag mjölksyra i benet direkt. Höger benet fungerade bättre. Visst är det konstigt att det kan vara så olika. Förmodligen kompenserar jag jättemycket till vardags och märker inte av svagheterna. Jag menar hur ofta står man på ett ben och leker flygplan med armar och ben? Så därav yoga-beslutet. Och att välja saker som är bra för mig.

No comments:

Post a Comment