Monday, November 22, 2010

Ingen cykling

Hade mentalt peppat mig för att cykla till jobbet idag. Vaknar upp och ett nytt lager snöslask ligger på marken. Vågar inte riskera att cykla ifall det fryser till uppepå och blir halt till kvällen, jag har inga vinterdäck. Ambivalent känsla. å ena sidan känns det skönt att sitta inne i värmen och ta en vilodag. Å andra sidan vet jag hur skön känslan är när jag väl har kommit fram till jobbet, lyssnat på någon intressant dokumentär på radio.

Ambivalent också till det här vädret. Det blir ljusare med snö, det ska erkännas. Men jag vill hellre ha torrt och kallt än gårdagens 7 km i blandad lera, snömodd och bitvis ishalka. Imorgon blir det cirkelträning på gymet med pensionärsligan (mysigt) och sedan intervaller på löpbandet? Eller en runda snöslask.

Jag tänker mig en egen utmaning fram till jul också. Sockerutmaning. Jag behöver dra ner på mitt sockerintag. I höst har jag unnat mig hit och unnat mig dit. Nu får det vara bra. Så min utmaning blir: Inget socker fram till jul. Eller som jag läste på Sofys blogg: Eat food. Not to much. Mostly plants.

Läs hela inlägget, det är väldigt bra och basic. Borde funka. Förutom att äta lite för mycket godsaker har jag nog också trillat i fällan att äta mer än jag behöver. Huvudet är mer hungrig än magen egentligen. Och då är ju grönsaker och frukt toppen.

No comments:

Post a Comment