Sunday, May 6, 2012

Cykling

Jag förstår inte det där med cykling. Det har sina poänger men som med så mycket annat så kanske det beror på tekniken. Så fort jag cyklar får jag mjölksyra. Det är märkvärdigt faktiskt. Och så kan man ge sig på att det är motvind. Eller så får jag ont i rygg och nacke pga dålig hållning!

Så här års får man också kämpa med självförtroendet när snabba cyklister på snabba racermodeller (utan barnsadel för att skjutsa kidsen!) fräser förbi.

Varför gör jag det då? Jo för att jag riktigt känner hur bra det är för benmuskler och hjärta. Och för att jag behöver alternativ till att springa. Och för att det konstigt nog är lättare att ge sig ut på en cykeltur på morgonen jämfört att ta sig ut och springa.

Så klockan 10 hade jag cyklat 16 km i sol och motvind och nu har jag resten av dagen framför mig! Fint så! Lek i lekparken, handla, sätta hallonplantor och så luktärtor hade jag tänkt hinna med.

No comments:

Post a Comment