Tuesday, May 8, 2012

Vardagsmotion

Det är mycket sällan jag får möjlighet att transportspringa. Idag skulle bilen lämnas in på verkstan, så då var det läge att efter lämning av barn till dagis och skola springa hem. Usch vad flåsig jag var i morgonsolen och ben som betongklumpar, de förstod ingenting! Men det var fantastiskt skönt ändå. Nu är jag billös så nu är det snart dags att hämta med cykel. 5,5 km jogg och 6 km cykling kommer jag att summera ihop. Vardagsträning och mellanmjölkspass. Men allt behöver inte ge så fruktansvärt mycket hela tiden. Om bara det nya kliet i halsen ger med sig så ska jag ge mig på intervaller. Det är faktiskt en anledning att det blivit så litet kvalitetsträning i år. Så fort en förkylning passerat så har en ny anlänt. Sällan har jag varit riktigt däckad men det har varit mycket halsont och hosta helt klart. Jag springer hellre mellanmjölkspass än inte tränar alls har jag kommit fram till. Speciellt som jag just nu inte heller har någon målsättning egentligen.

No comments:

Post a Comment