Tuesday, August 17, 2010

Gott och blandat

Det är nu jag längtar efter höst. Eller i alla fall september och oktober. Jag längtar till vardag och rutiner och tid för träning. Visst, det låter kanske konstigt men i min värld har jag mycket mindre tid för träning på sommaren. Familjen är ledig och tar mer av tiden, precis som det ska vara. men nu längtar vi nog alla efter skolstarten. Småttorna har redan hunnit vara hos dagmamman en vecka.

Jag har kommit på det perfakta sömnpillret för resten. Ska jag upp tidigt och jobba och börjar fundera över olika jobbgrejjer kan jag omöjligt somna. jag varvar upp direkt och sedan snurrar tusen tankar runt i olika banor. Igår kom jag på att jag måste bryta och började istället fundera över vad jag ska träna i veckan och när. Det kan inte ha tagit mer än en minut innan jag somnade.

Jag funderar på att springa ett långpass på söndag. I våras sprang jag vilse i jakten på rätt väg och höll på att hamna rätt ut i skogen i riktning mot Kårsta. Nu är jag nyfiken på att göra om det. Juli och augusti har dessutom inte innehållet något längre pass än 12 km. Vi får se om det passar och jag är tillräckligt pigg.

Nästa vecka ska jag till min kära mor. Då blir det backträning. I Borås finns det bara uppförsbackar vart man än ska.

2 comments:

  1. vilken tid ska du ut på söndag? J ska ev jobba men annars kan jag kanske hänga med om du vill ha sällskap. Hur långt? Vilket tempo? Var i så fall?

    ReplyDelete
  2. Det var för mycket fest på lördagen och för mycket trädgård på söndagen för ett riktigt långpass men jag skulle gärna springa den rundan i sällskap!

    ReplyDelete