Thursday, July 29, 2010

Första intervallpasset

Jag har inte kört några intervaller eller snabbare på nästan en månad på grund av allt halsont. Men nu är jag ju bra igen... Tänkte köra 1000-ingar idag efter jobbet. Hem, sov en stund och stack iväg till gymet då regnet vräkte ner. Hade ställt in mig på att göra 6 stycken men kroknade såpass att det bara blev 4. Otroligt, galet tvärjobbigt. Körde på löpbandet på gymet bland alla biffiga ishockeykillar. Svetten fullkomligen sprutade om mig och jag var helt slut. Torkade av mig det värsta och körde ett styrkepass efteråt, med fokus på axlar och rygg. Det har inte blivit mycket styrketräning i sommar. Tungt det med. Jag tror garanterat på träningsvärk imorgon.

Nu sitter jag i soffan och benen är sådär skönt mosiga och endorfinerna rusar runt i kroppen. Den känslan är oslagbar. Visst känns det nu som jag borde klarat 2 intervaller till?!!

Imorgon går färden till Småland för att återförenas med resten av familjen. Åh vad jag längtar! Jag hoppas sommarvädret kommer tillbaka så blir lyckan helt fullständig.

No comments:

Post a Comment