Sunday, January 16, 2011

Långt uppehåll

Så som det blir ibland. Jag har tränat men inte bloggat! Jullovet ägnades visserligen åt en del träning men framförallt prioriterade jag familjen vilket får träningsdagboken att se lite tom ut dessa veckor. Men det var rätt bra med extra vila, nu är jag på G igen med lite mer motivation.

Julklappen till mig och maken var skidor. I lördags körde jag för första gången på riktigt men oj vad det är svårt! Och svettigt! Även om pulsen inte var i taket var känslan rätt tung. Igår sprang jag 7 km innan det var dags för jobb och de kändes riktigt tunga. Pulsen hög och tempot långsamt. Isigt och halt och regnigt. Igårkväll kom träningsvärken och benen kändes som bly. Inte konstigt att det var tungt att springa på förmiddagen.

Min rygg har bråkat lite av och till de senaste veckorna. Jag behöver komma iväg till kiropraktor och sedan prioritera styrketräning och pilates lite mer.

3 comments:

  1. Tackar! Hur blir det med Kårstajoggen i år?!

    ReplyDelete
  2. Ja vi får se om det blir någon fortsättning på denna, återkommer isåfall ;-)

    ReplyDelete