Thursday, October 27, 2011

Springa i mörkret

Tänk vad fantastiskt. Igår lyckades maken släpa med mig ut i elljusspåret efter nattning. Måste säga att det var lite motigt, jag var trött. Också tack vare äldsta som nattade 6-åringen. Fin hjälp!

Det känns alltid som man springer lite snabbare när det är mörkt. Bara det är härligt. Totalt blev det lite drygt 10 km i mörkret. Benen kändes förhållandevis pigga och förkylningsfria. Bitvis i backarna blev jag lite tystlåten men annars sprang vi ett tempo där jag kunde prata. Vuxentid! När man har lite äldre barn tenderar de att stanna upp sent på kvällen och lägga sig samtidigt som oss, så vuxentiden har minimerats det sista året. De stora är inte tillräckligt stora för att inte vilja vara med oss! Vilket i och för sig är trevligt.

Hur som helst så var det ett av höstens trevligaste pass. I helgen hoppas jag på vackert väder och lite fler km. Jag vill hinna njuta av löven innan alla fallit ner.

2 comments:

  1. Hej!
    Sprang ni i ett spår eller ute på asfalt?

    Var det er jag mötte vid täby IP?

    ReplyDelete
  2. Hej! Vi sprang till elljusspåret (2,5:an 2 varv) vid IP och hem. Så det var inte oss du mötte! Det känns lite för långt att springa till Täby men ibland springer jag i Skavlöten. Sedan finns ju Roslagsleden och skogen nära där vi bor...

    ReplyDelete