Tuesday, April 3, 2012

Mer övningar i rehabträsket

Ja, det halsonda är fortfarande inte bra. Två pass har jag sprungit med halsont för jag blir så less. Känner mig inte sjuk för övrigt. Två lugna 5 km, senast igår. Och det är inte sämre idag, möjligtvis bättre. Så om jag inte blir sämre så kommer jag fortsätta att springa lugna 5 km tills eländet är väck. För när det börjar dra mot två veckors halsont då är jag less.

Det fina med haslont, träningsuppehåll och vinter ute är ju att det blir tid till annat kul. Har städat garderoberna och det var ju vansinnigt endorfinframkallande (not). Den enda liknelsen man kan dra är att jag kände mig nöjd efteråt.

För övrigt är jag alldeles förvånad hur uthållig jag är med mina övningar! Jag gör dem och har varit och fått några till samt lite uppföljning så jag kämpar på med 20-30 min rehab varje kväll. Nu ska jag lägga till stretch på utsidan av benet där man får ont om man har löparknä. Det har jag inte men jag ömmar lite där. Jag har aldrig fått till den där stående stretchen som visas i tidningar etc men den övningen jag fick var liggande och funkade kanon. Sedan till det svåraste. Enbensknäböj utan att skjuta ut höften för att kompensera, eller att vika in knäet. 20 på varje sida framför spegeln. Det finns lite att jobba med kan jag säga.

No comments:

Post a Comment