Saturday, April 7, 2012

Äntligen!

Nu verkar det halsonda vara på väg bort. Ikväll har maken och jag sprungit dryga 8 km i lite bättre tempo. Det tempot som jag gärna skulle vilja blev min halvmara fart till sommarens runrunda. Där är jag inte än. När jag tidigare i veckan bestämde mig för att springa trots halsont har jag tagit det extremt lugnt för att vara så skonsam mot kroppen som möjligt.

Som jag har saknat att kunna springa lite mer tempo. Jag har jobbat med mina övningar och alla att-tänka-på-tips som jag fått. Det känns lite lättare nu men jag måste verkligen tänka till hela tiden fortfarande. Och när vi på slutet av rundan drog upp tempot till under 5-tempo så riktigt kände jag hur jag sjönk ihop och tappade hållningen. Men å vad underbart det kändes, både under rundan och nu efteråt.

Avslutade med det allra bästa. Dusch utomhus, svärmor har varmvatten i kranen ute och jag duschade hett i solnedgången. Klar livskvalitet!

2 comments:

  1. Vad skönt att det halsonda har gett med sig. Vilket tempo planerar du för Runrundan?

    ReplyDelete
  2. Det finns ju en rad scenarion. Beroende på väder och vind, bland annat. Sätter jag ribban lägst så säger jag att jag vill springa under 1,55. det är 5,25-tempo. Min drömtid är att kunna genomföra loppet i 5,15-tempo. Det är inte omöjligt men rätt högt satt ribba för mig just nu. Någonstans i de regionerna skulle jag kunna ligga. En dålig dag med sega ben, eller extrem värme som förra året, ja då är förutsättningarna sämre. Mao joggtempo för dig :-)

    ReplyDelete