Saturday, June 30, 2012

Fortfarande förkyld

Efter en hel veckas förkylning och i alla fall fem dagars löpuppehåll tänkte jag testa att springa. Lite bättre är jag allt men när förkylningen vill inte ge med sig och jag börjar jag tröttna. Tänkte mig en lugn men lite längre runda. Det blev 7 km och sedan fick jag ge mig och gå hem. Lyssnade på Sommar med Yngwie Malmsteen. Kan ha varit en av de sämsta sommarpratarna som jag någonsin lyssnat på. Intressant ändå.

Kroppen var inte i slag för att springa inte alls. Så det var väl bra att det inte blev någon Runrunda för mig i år. Hade garanterat brutit. Jag ska försöka springa i Brottby i september istället.

Familjen har rest iväg och jag har ägnat dagen för övrigt till att rensa och städa. Maken ringde hem halvt förtvivlad och trodde att han glömt sin väska hemma. Vi funderade på vad som var den bästa lösningen. Buda väskan till Småland eller köpa nya kläder, träningskläder och löparskor?! Som tur var hade en av småkillarna burit in väskan och den kom till rätta. 
Imorgon ska jag jobba och försöka hinna med en massa trädgårdsjobb också om möjligt.

2 comments:

  1. Bra att du inte ställde upp. Då hade det kanske slutat med en sämre hälsa. Bra beslut!!

    Trevlig sommar!

    ReplyDelete
  2. Lennart: Trevlig sommar till dig med vilken bra tid du gjorde igår!

    ReplyDelete