Saturday, June 16, 2012

Lördagslera

Ja det gäller att roa sig! Det fanns ännu värre ställen.Idag tänkte jag på tjejerna som sprang tjejmarathon. Lite avundsjuk var jag allt och ville också ut i skogen. Jag hade inte haft en suck idag på den distansen. Men jag hade det underbart ute i terrängen. Valde en ny väg in skogen via motorcrosspår. Ja när det regnat ser det ut så här där de kör.


Det gällde att inte stanna till i lerträsken för där blev man attackerad


Och så hittade jag backar också. Hit tror jag att jag får återvända för backträning, för man ser inte toppen på backen nerifrån.

Fin utsikt i alla fall, här halvvägs upp.

Underlaget under mina 17 km varierade från grusväg, asfalt, lera, grusväg, sandväg, lera, klipphällar, backar, blött gräs, ännu mer lera och sten. Lite barrstig och motionsspår, gräs och lera och till slut grusväg och asfalt sista km hem. Det här vill jag göra mer av! Tempot var mer än långsamt och jag gick en hel del. Jag fortsätter att varva gå och springa på långpassen för att orka fokusera på hållning och löpteknik genom hela passet.

3 comments:

  1. Oj vad myggen kan vara jobbiga nu. Jag var själv ute och gick i skogen nu på kvällen och så fort jag stannade så var det fullt med mygg över hela mig. Blir myggmedel nästa gång!

    ReplyDelete
  2. Lennart: Myggmedel, eller springa fortare. I alla fall inte stanna för att fota! Att GÅ i skogen känns inte aktuellt hos oss, alldeles för mkt mygg. Kanske med handskar och mygghatt...

    ReplyDelete
  3. Ja, du ahde haft det så kul i lördags på Tjejmaran men - det kommer igen nästa år, öppet för alla och troligen i GbG trakten! Vi hade väldigt varierad terräng - från torr asfalt till hala klippor. Skorna är helt leriga!

    ReplyDelete