Tuesday, June 19, 2012

På rätt väg?

Jag har harvat ett bra tag nu. Gjort rehabövningar, stretchat, kämpat på med rörlighetsträning för bröstrygg. Kanske vänder det nu? Jag har inga känningar i mitt vänsterben efter lördagens terrängpass på 17 km. Lopp och målsättningar i all ära men att kunna springa, känna mig stark i kroppen och komma ut i skogen det är så oerhört mycket viktigare för mig. Att hela tiden dras med ett vänsterben som strular tar ner motivationen. Hoppas så att det vänder på riktigt nu. Förra veckan sprang jag 35 km och det var ett tag sedan jag sprang så pass mycket utan att känna någonting. Nu har jag en liten ny utmaning för mig själv. Att träna så pass mycket styrka att jag kan cykla 1-2 ggr per vecka utan att få ont i ryggen igen. Jag är för stillasittande i mitt jobb och skulle behöva komma ut på cykeln också för att få tillräckligt mycket vardagsmotion.

I måndags sprang jag med äldsta sonen. Han har fått för sig att han ska få bättre kondis som han uttrycker det. Jag sprang till IP och han cyklade. Benen ville hamna i långpasstempo så det var bra att få dem att komma ur den takten. På IP sprang vi 2,5 km rundan, vilket sonen gjorde med den äran, flåsandes och pladdrandes hela vägen runt i 6-tempo. Bra jobbat tycker jag, inte enda gåpaus! Hem cyklade han och jagade på mig så att jag på de sista 300 meterna var uppe i 4.20 fart. Kan långpass i terräng sitta i 2 dagar efteråt? Benen var verkligen inte på topp.

2 comments:

  1. Jag vill önska dig och din familj en glad midsommar!

    Hoppas att det blir bra i benet också! Det är så tråkigt att inte kunna göra som man vill!

    Angående Runrundan så ska du självklart inte springa om det inte känns bra eller om du inte har lust.

    Det viktigaste är att du är frisk, hel och glad! Om du är frisk, hel och glad så blir nog alla andra i din omgivning också gladare :-).

    ReplyDelete
  2. Lennart: Glad midsommar på dig med i efterskott. NU har jag blivit förkyld så det vete katten hur jag gör.

    ReplyDelete