Wednesday, June 6, 2012

Kvällsrunda med korta intervaller

Den här bilden av skoröran på vår yttertrapp får symbolisera allt som pågår samtidigt i våra liv. Lite spretigt, många olika viljor och mycket som är roligt. Det är mycket som ska göras och hinnas med så här års. Egentligen passar det bra för mig att lägga in lite mer fart. Jag har verkligen blivit bekväm av mig. Igår gjorde jag om min kvällsrunda till kortintervallpass. Det var kul. Springa snabbt i en minut och så vila 30 sek. Först var det inte jobbigt alls men redan efter fem intervaller började vilan kännas kortare och kortare och ansträngningsgraden ökade. Jag rusade inte, utan försökte springa fort (för mig) och kontrollerat vilket resulterade i bästa tiderna låg på 4,21 och sämsta på 4,50 (uppförsbackar).Det blev inte totalt 21 kortintervaller utan bara 16. Jag är nöjd i alla fall.

Just nu är jag sjukt trött på mina hemmarundor. Jag längtar efter skog, stigar och nya vägar.

2 comments:

  1. Ha,ha. Bekant syn. Ungefär sådär ser det ut i vår tambur för det mesta. Lägg till en jacka eller två och en plastkass med våta simgrejer i.

    ReplyDelete
  2. Förvånad: Ja, och nu visade jag ju inte röran innanför dörren :) Notera att det inte är några barnskor. Dessa ligger gärna lite här och var i trädgården eller hos grannen... Inte så kul att hitta blöta gummistövlar ute när det regnar och barnen ska till skola och dagis!

    ReplyDelete