Tuesday, June 14, 2011

Samma väg

Hur många gånger kan man springa samma väg? I vintras var jag fasligt trött på min väg här hemma. Jag tänkte att så fort våren kommer då ska jag undvika den direkt. Nu har jag fortsatt att springa på precis samma ställe. För på något konstigt vis har den förvandlats! den är underbar på sommarkvällarna, jag känner varenda meter och numera finns det egentligen bara en jobbig backa! Fast jag behöver terräng, jag behöver backar!

Jag undrar var jag ska hitta fina stigar och småvägar i år. Vågar jag springa i Norrlandsskogen med risk för att möta björn? Den risken är nog minimal men jag är väldigt harig. Bara tanken får mig att rysa. Backintervaller i Bydalen kanske?! Inför Lidingöloppet... :)

I söndags sprang jag långpass på 19 km. Det är otroligt bra att springa 9 minuter och gå 1. Långpassintervallträning. På det sättet håller jag faktiskt bättre fart totalt sett. Rundan började på min favoritväg, vidare in i skogen på en underbar vindlande liten grusväg som övergick till mjukare underlag. Helt underbart. Tyvärr blev det grusvägar och senare asfalt, jag hade velat fortsätta i skogen! Sprang förbi Lindholmens gård. Vilket pampigt ställe. När jag kom hem var benen trötta men dagen efter kändes det ingenting. Jag undrar när min kropp ska börja tycka att 20 km pass är lagom-långa.

No comments:

Post a Comment