Sunday, July 10, 2011

Fler långpass

Om jag nu ska springa längre distanser än halvmaran har jag insett att jag behöver fler långpass... Jag gillar inte att springa på dagtid på sommaren men ska resten av livet hinnas med är det ibland bara att bita i det sura äpplet och bara göra. Så ida ghar maken och jag sprungit 20 km runt 10-tiden. hade tur, det blev molnigt och på slutet tom regndroppar. Det tenderar ju alltid att bli lite snabbare när jag springer med honom, vilket är bra för mig. Det går bättre än jag förväntar mig. Mest lättsprunget på grusväg. Fast jag gillar skogsvägar bättre. På grusvägar och cykelvägar tycker jag ibland att sträckan känns oändlig.

Men jag undrar när pass på 20 km ska börja kännas bekväma. Mina ben känns tunga och jag ska jobba natt... På sommaren kan man inte hoppas på att få sitta många minuter.

No comments:

Post a Comment