Sunday, July 17, 2011

Äntligen semester!

Nu ska jag vila, slappa och träna! Lidingöloppet hägrar i slutet av september och jag behöver många mil och backar i benen. Första semesterveckan kommer det nog inte bli några backar alls. Men kanske kan jag ta med mig maken och springa i Skavlöten i sommar! Sprang 15 km där igår och herregud va backigt emellanåt. Långa, sega backar, små och branta. Mosade ben, gjorde två stopp. Innan passet förhandlade jag med mig själv för jag var inte alls sugen på långpass efter jobbet. Men bara 10 km i lugnt tempo, tänkte jag, det låter skönt. Så kan jag ju ta ett varv på 5:an sedan om jag orkar. I Skavlöten börjar spåret med en kort raksträcka och sedan direkt en ordentlig backe. Att springa direkt på en backe ouppvärmd gjorde att benen kändes otroligt tröga på en gång. Ingenting gick lätt. Var så trött att motivationen för att springa hela 5:an inte riktigt fanns, så jag fick springa lite på flacken, asfalt för att skramla ihop 15 km som stod på schemat. Kände mig nöjd efteråt i alla fall.

Mitt vänsterben strejkar lite. Känns som två olika ben, ett som springer lätt (höger) och ett som är trögt och fullt av mjölksyra (vänster). Skulle nog behöva en tid till kiropraktorn. undrar hur hon har det med semestern.

Ska försöka lägga lite mer tid på stabilitet och coreträning och styrka under semestern. Har ju redan bättrat mig den senaste veckan med två styrkepass istället för ett som det varit under våren.

No comments:

Post a Comment