Sunday, August 21, 2011

Det blir sällan som jag planerat

I en stor familj blir det ofta ändringar i planeringen. Förutom att springa är trädgården hemma min favoritsysselsättning. I år planerar vi för växthus och maken fick stanna hemma för att pyssla med växthusbygget och jag gav mig ut på långpass själv. Innan vill dottern ha ut mig på ett fartpass. Hon vill slå sitt eget rekord på tjejlidingöloppet från förra året. Då behöver hon springa 3 km i 5.15 tempo. Egentligen har hon både kondis och snabba ben men har lite svårare med pannbenet och behöver mig med för att komma upp i tempo. Efter ca 4 km med dottern gav jag mig av. Hade ingen lust med Roslagsleden själv utan sprang min vanliga terrängrunda. Får visserligen springa många varv och vid varje varvning får jag förhandla stenhårt med mig själv, för benen vill alltid hem... Men småttorna har försnillat mina flaskor till midjebältet, så det är rätt skönt att ha ett ställe att lägga dricka på och ta en drickapaus var 5:e km. Benen var tunga precis som vanligt och då var det skönt att köra 9 minuter springa och 1 min gåpaus. Sprang och lyssnade på Sommar i P1. Vänsterbenet kändes bra, dvs båda benen var lika trötta!


Den här bilden är tagen på min runda igår då det hade regnat 25 mm under natten. Jag älskar skog!

No comments:

Post a Comment