Sunday, August 7, 2011

Långpasset

Långpass blev det. Jag har ältat det här med långpass för mig själv och förmodligen även här på bloggen. Men när ska långpassen börjar kännas lättare? Konditionsmässigt är det inget problem men benen! Eller är det bara i huvudet? Mentalt känns det lätt att springa upp till 15 km. Idag skulle jag springa 23 km enligt schemat och benen kändes tunga från första steget...

Dagens pass var ändå härligt. Eftersom jag inte visste hur vänsterbenet skulle bete sig så valde jag att springa till IP och köra 3 varv på 5 km-slingan. Och som det regnade bitvis! Men då var jag redan varm så det kändes faktiskt väldigt skönt. Hade inte benen varit så stolpiga hade det varit ett magiskt pass.

Kom hem genomblöt och nöjd. Nöjd också att benet känns okej. Inte perfekt men okej i alla fall.

1 comment: