Friday, August 5, 2011

Benet ur led

De senaste veckorna har jag haft två vänster ben. Och ett höger ben. Man kan ju tänka sig att det ska gå bättre att springa då men det gör det inte. På långpassen har det varit en plåga. Det känns trögt och tungt och när jag analyserar vänster och höger ben för sig känns höger pigg och fräsch och all mjölksyra sitter i dubbel-vänster-benet. Och jag vet ju att hela alltet beror på (eller i alla fall förvärrats av) mina två vurpor med cykeln i år. Nu igår hade i alla fall min kiropraktor tid för mig och jag fick en behandling utan dess like. Herregud jag trodde hon skulle rycka av mig benet helt. Det har känts som att benet sitter fastkilat i vänster höft och nu ryckte hon loss det. Klart det gör ont! Fortfarande idag är jag osäker på om jag bör avstå från att springa (fast jag får). Igår hade jag ont i hela höften och framsida lår. Precis där mjölksyran biter sig fast när jag sprungit.

Idag är det bättre som sagt. Och idag ska jag ta itu med annan träning än löpning. Jag har hela vintern och våren fuskat med styrka och pilates, vilket är vad jag verkligen behöver som komplement till löpningen. Varför får man inga endorfiner av styrketräning och pilates? Det är synd för det är det som får mig att hålla fortsätta att springa även när det går trögt. Inget slår känslan efteråt.

För övrigt har jag nu på semestern putsat mitt PB på milen till 47:19. Jag är stolt! Det var visserligen en flack runda med endast en backe men ändå!

No comments:

Post a Comment