Thursday, June 24, 2010

Slit och släp





Min vader trilskas lite med mig. Så igår testade jag att springa intervaller på löpband istället för att köra grusväg eller asfalt. Om det var skonsammare vet jag inte men det funkade ok i alla fall. Lite irriterad på det nya löpbandet på gymet är jag i alla fall. Hastigheten mäts i km/h vilket förvillade mig totalt. Så jag körde mina intervaller 5-4-3-2-1 min från 13,0-14,5 km/h (4,37-4,08 min/km). Sista intervallen var alldeles för lätt så där borde jag kört på 15 km/h. Jag kunde nog ha sprungit lite snabbare på alla men jag är nöjd ändå.

Hem alldeles genomsvettig och ägnade eftermiddagen till att skotta jord i skottkärran och köra till mitt nygrävda trädgårdsland. Fy vad tungt det var. Men nästa år ska jag odla sparris! Idag har jag träningsvärk efter den alternativträningen.

No comments:

Post a Comment