Friday, October 22, 2010

Förkylningsvecka

Jag har alltid lite svårt att acceptera förkylning och halsont. Tränade styrka för första gången på evigheter (Bodypump) i måndags och redan i tisdags hade jag lite ont i halsen. Eftersom jag hade grym träningsvärk och dessutom 2 intensiva jobbdagar framför mig tänkte jag att det nog skulle hinna passera tills igår, så jag kunde ta min cykeldag till jobbet som planerat. Igår hade jag egentligen ännu lite mer förkylningssymtom men struntade faktiskt i det och cyklade i alla fall men tog det lugnt. Idag är jag verkligen genomförkyld och har ingen som helst lust till någonting. Tror egentligen inte att det var fel att cykla igår eftersom jag tog det så lugnt men det är verkligen typiskt mig, jag hatar att bli förkyld och vara tvungen att vila när jag inte planerat för det.

Idag passar det ändå bra att vara förkyld. Med snö och halvslask ute känns det helt okej att kura inne och dricka thé och snörvla.

No comments:

Post a Comment