Saturday, September 1, 2012

Är det så här Tjurruset är?

Tänkte mig en lite längre runda idag men valde bort Roslagsleden eftersom jag höll på att stuka foten rejält förra helgen när jag sprang en sträckning av den som visade sig både vara lerig och stenig. Dessutom har det ju verkligen regnat så jag räknade med att bli rejält blöt. Tog min vanliga väg och vattnet forsade fram längs den svaga sluttningen nerför. Skor och strumpor blev blöta direkt. När jag kom till slutet av sluttningen var det mer än blött. Det var oframkomligt utan att vada igenom en smärre sjö. Jag tänkte att det var bäst att hålla mig till kanten, att det inte skulle vara så djupt där. Tog några steg, det var djupare än jag trodde nästan upp till knäna. Tog ett steg till och tappade nästan balansen helt, vattnet nådde till höfterna. Jag blev lite fnissig faktiskt, springa var ju inte att prata om, vadade vidare och funderade på om jag körde den lokala varianten av tjurruset. Efter att ha blivit riktigt blöt och nästan badat spelade det inte så mycket roll att resten av rundan blev blötare och lerigare än jag trodde. 15 km blöta grusvägar, skogsstigar och så asfalt på vägen hem. Jag var nämligen inte sugen på att bada en gång till.

No comments:

Post a Comment