Saturday, May 8, 2010

Det var kul! Efteråt....

Så då var det gjort. Och jag är nöjd! Klarade guldmedalj, vilket var målet, dvs att springa sträckan under 1:10. Jag klarade det på håret, kom in på 1:09:14. Ute på banan trodde jag inte att jag skulle fixa tiden, jag tyckte att de km-tider jag såg var alldeles för dåliga. Så när jag kom in på mot upploppet och såg klockan blev jag rikigt glad och fick ny energi till en slutspurt. Kanske hade jag kunnat pressa lite till men det fanns inte så mycket mer tryck i benen idag. Å andra sidan har jag en tid att slå tills nästa år. Tills vidare skyller jag på att jag är på väg att få Villes förkylning. Lite kli halsen och nu ikväll halsont. Inte så att jag känner mig sjuk men kunde inte kliet i halsen väntat tills imorgon?

Det var en del riktigt tunga uppförsbackar. Jag hade ställt in klockan på 5,45-tempo men det kunde jag inte hålla. Ändå var det inte riktigt så svårsprunget som jag hade trott. Ute på banan fösökte jag helt enkelt hela tiden hitta en bra rygg att hänga på. På den flacka sträckan lyckades jag hålla lite bättre tempo. Men så fort backarna kom så var det TUNGT! Pulsen låg rätt högt Snittpuls 161, max 172. När jag kommer upp över 170 då får jag kämpa ordentligt. Jag låg faktiskt högt i puls redan från start. 145 efter lite uppvärmning med Friskis och Svettis är lite väl bra. Nybörjarnerver?

Riktigt roligt var det dock att stöta på en jobbkollega i startområdet. Inte alls fel med lite sällskap i regn och snålblåst. Hon var dock mycket snabbare än jag och sprang ifrån mig på lätta ben! Jag försökte haka på men det var totalkört.

Nu har jag klarat av den här utmaningen, nu får jag hitta på ett nytt mål med min träning!

2 comments:

  1. WOW! Grattis till så bra lopp efter en pärsartad vecka + trötthet! Du är en strong kvinna!

    ReplyDelete
  2. Tackar, tackar! Idag är jag seg och halvförkyld!

    ReplyDelete