Wednesday, May 12, 2010

Vad kom först? Hönan eller ägget?

Jag är verkligen dunderförkyld. Igår bestämde jag mig för att jag skulle vara frisk idag men icke. Hela huvudet är som bomull och jag har huvudvärk trots alvedon. Inte konstigt att benen kändes tunga och sega och pulsen hög på Springcross. Eller så var det tvärtom. Jag visste att jag hade en förkylning på gång, struntade i det och fick betala med en värre version. Svårt att veta. Det var värt det i alla fall. Nu har det varit två otroligt fina dagar och jag kan/vill/orkar/får inte träna. Igår såg jag framför mig en lugn runda i naturreservatet för att kolla om Liljekonvaljerna är på gång i Klosterbacken. Men det är ju för tidigt det vet jag. Däremot borde ängarna med vitsippor vara i full blom. Det får bli en annan dag. Imorgon SKA jag vara frisk!

No comments:

Post a Comment