Tuesday, February 23, 2010

Test

Idag körde jag ett test på löpband. Hur länge skulle jag orka springa i 5 km tempo? Dagen var väl inte helt väl vald eftersom jag faktiskt inte är helt återställd efter en mindre förkylning. Jag vet att jag inte borde ignorera den och förmodligen var det väldigt dumt att köra men jag kunde inte låta bli.

Jag kan inte påstå att jag orkade länge. Tvärtom. Jag orkade ynka 2 km. Sedan fick det vara nog, pulsen låg på 165=87% av maxpuls och jag ville vara sig pressa hjärtat eller benen mer. Men nu har jag ett utgångsvärde. Om en månad testar jag igen och ser om jag har förbättrat mig. Dessutom kan jag även jämföra pulsen. Målet är ju att springa 5km på 25 min. Min bästa tid, utomhus är 26:26. Vi får väl se hur det går i vår. Har svårt att tro att jag inte förbättrat mig alls unde träningen i vinter. Och om jag inte har gjort har jag i alla fall vant leder, skelett och ligament vid att springa, nog så viktigt för mig. Totalt blev det 6km och med en snitt/maxpuls på 149/165

Jag tröstar mig med att jag hade klarat ett av testerna till polisen. En tjej ska kunna springa 2 km på 10:15. Jag skulle i och för sig aldrig drömma om att bli polis men ändå. :) Jag undrar hur jag hade klarat att lyfta en docka på 77kg och släpa 50 m... Får väl testa på mannen.

No comments:

Post a Comment