Friday, March 26, 2010

Nya löpband och gamla minnen

Gymet har fått en ansiktslyftning med nya maskiner. Igår var jag där och försökte hitta och komma underfund med nyheterna. Vilket resulterade i träningsvärk, alltid lika välkommet! Efter styrketräning testade jag nya löpbanden och kunde konstatera att de är mycket bättre än de gamla. Och att de förmodligen visar mer korrekta siffror också vad gäller fart. Körde intervaller 3x8 med gåvila-paus på ca 1 min och blev rejält flåsig. När jag tittade mig i spegeln när jag kom hem var jag fortfarande högröd i ansiktet. Så som jag alltid såg ut efter fotbollsmatcherna jag spelade som tonåring. (Jag var så usel på fotboll att jag fick ägna större del av matcherna till att springa utan boll, jagandes, än med boll).

Imorgon ska jag premiärspringa med maken. Han har inte sprungit på år och dag (men när han gjorde det var han snabb). Fast man springer ju inte på gamla meriter, så jag hänger nog med i några veckor i alla fall. Jag ser fram emot detta! När jag tänker efter så har vi faktiskt sprungit tillsammans en gång när vi fortfarande dejtade, sensommaren -97 närmare bestämt. Ja, det var ju ett tag sedan...

No comments:

Post a Comment