Wednesday, April 21, 2010

Efter regn kommer snö

Eftersom jag har ett jobb som sällan innebär hemarbete har det känts ovanligt att de senaste dagarna prioritera bort träningen helt för att förbereda ett föredrag. Men igår blev det i alla fall gjort. Föredraget alltså. Och det gick mycket bättre än när jag i tisdags eftermiddags slet mitt hår och bara ville avboka. Fast i ärlighetens namn kan man var nöjd med sig själv när 3 av 25 sitter och halvsover? Som dessutom deklarerat innan hur spännande och intressant det ska bli?! Jag blir lika förvånad varje gång jag håller föredrag (nu är det ju inte så ofta) men det är alltid någon som sover! Och jag som pratar om så fantastiskt spännande och VIKTIGA saker. Jag lyckades i alla fall väcka 2 av 3 som sov och får väl nöja mig med det.

Firade att det var klart med linssoppa och gott bröd och en runda på ca 7km. Skönt att lufta benen, det är konstigt hur lätt det känns att springa på kvällen. Efter 2 dagars vila, ville benen springa snabbare och snabbare. det spelade ingen roll att det var kallt och snöblandat regn och den gamla vanliga rundan som jag är sjukt trött efter vintern.

Just nu är MAF-tempo ca 5.50-6.00 och jag skulle tippa på att tröskeltempo ligger runt 5,15-5,20.

2 comments:

  1. Hahaha.. sovande åhörare, dom kanske tar in ditt föredrag på ett djupare plan med hjälp av kognitiv sömnterapi :-)

    ReplyDelete
  2. Ja, att jag inte tänkte på det! Så måste det ju vara :)

    ReplyDelete