Monday, July 26, 2010

Näeee

Trampade på en geting i trädgården. För mig gör det inte bara ont att bli getingstucken. Nu var det visserligen flera år sedan sist men jag hamnar ofelbart på vårdcentralen för att jag blir så svullen. Förra gången jag trampade på en geting svullnade inte bara foten upp utan hela underbenet och det tog en vecka att få ner det med mer eller mindre totalvila från rörelse. Jag kan verkligen inte få klumpfot nu! Jag ska ju äntligen få springa ordentligt igen! Dessutom kan jag inte jobba med en fotboll till fot. Med nästan bara oerfarna kollegor nu på semestertid funkar det inte alls om vi som jobbat ett tag blir sjuka. Vad göra? Bästa grannen försåg mig med Betapred och jag har lindat foten och kör med isklamp. Så till jobbet kommer jag nog imorgon men springa vete tusan. Jag som skulle jobba och träna men det ser ut som det blir en halvdan vecka till.

Jag får leva på gårdagens runda på 12 km i lätt duggregn. Jag lyssnade på sommarpratare men rätt som det var jag bara inne i mitt eget huvud, benen sprang och tankarna flög. Plötsligt hade jag lösningar på en del problem jag funderat på och kreativiteten flödade! Nu gäller det bara att omsätta idéerna i verkligheten och det blir en annan femma. Men kanske ett av sommarens bästa pass?

No comments:

Post a Comment