Tuesday, September 14, 2010

Bortvald träning

Måndag hade jag som bestämd vilodag. Måndag kväll gick jag och la mig tidigt med baktanken att försöka komma iväg ut på en morgonrunda. När klockan ringde 04.50 kunde jag bara inte komma upp. Jag kan ju springa en stund ikväll tänkte jag och somnade om. Visst. Efter en heldag med simulatorträning i grupp på Huddinge (akut sjuka nyfödda barn) fanns det absolut ingen energi i kroppen eller knoppen. Latmasken i mig tittade ut och konstaterade blåsigt och regnigt och så var saken avgjord. Jag har inte riktigt vant mig vid hösten tror jag.

Idag ska jag i alla fall springa innan jobbet. Med tanke på att spåret vid IP är helt fullt med skoljoggare så får det nog bli kombinerad styrketräning och intervaller på löpbandet på gymet. Det regnar fortfarande...

2 comments:

  1. JAg hade själv ställt klockan på 05.00. Kaxig så in i bengen men när klockan ringde ställde jag om klockan. Det fanns inte i min värld att jag kunde ta mig ur sängen. Undrar varför jag ens försöker mig på morgonträning.

    ReplyDelete
  2. Det är så svårt! 5 är liksom bara för tidigt för att springa. Vid 6 finns det bättre möjligheter att jag ska ta mig ut...

    ReplyDelete