Wednesday, September 29, 2010

Cirkelträning

Idag är jag helt ledbruten. För det första hade min träningsvärk efter Lidingö tjejlopp inte helt lagt sig igår när jag beslöt mig för att att pass på gymet var rätta återhämtningen.

För det andra har jag under sommaren och början av hösten haft en rejäl svacka i styrketräningen. Jag har underhållit med att köra ett pass per vecka men mest på slentrian. Inte har jag tyckt att det har varit kul heller, mest ett nödvändigt ont för att hålla ihop. Igår kom jag dock på den eminenta idén att komplettera min egen träning med ett cirkelträningspass. Det var jätteroligt och så fick jag lite hjälp att ta ut mig ordentligt. Olika stationer med bla knäböj, utfall, ryggövning och olika funktionella övningar kördes under 2 minuter, sedan bytte man station. Jag blev både lite svettig, fick upp pulsen och fick grym mjölksyra. Dessutom hade jag som sagt kört överkropp och rygg själv innan. Nu kan jag knappt resa mig ur soffan och det känns härligt! Jag tror jag ska fortsätta att komplettera styrketräningen med cirkelpass och ev lite bodypump.

Imorgon hade jag tänkt att jag ska ut och rasta benen. Frågan är väl bara hur länge och åt vilket håll. Jag kanske skulle ta och springa 10 km i Skavlöten innan jag ska på lunchdate? Det vore en tanke faktiskt.

No comments:

Post a Comment