Saturday, September 4, 2010

Laddat på mitt vis inför tjejmilen

Med en helt bedrövlig vecka. Jättetrött hela veckan, stressad inför måndagens föreläsning som jag ska hålla. Torsdag och fredag var det fullt ös både hemma och på jobbet, i fredagskväll åkte jag långt för att hämta ett nystyckat lamm av våra privata köttentreprenör! Det är lyx med ekologiskt och (relativt) närproducerat. Hann även med en trädgårdsrunda och fika hos en kompis. Trevligt men lite för mycket för mig. Det var så skönt att höra vännen berätta att hennes man glömt att hämta yngsta barnet på dagis och inte kom ihåg det över huvud taget innan stängningsdags. Det är inte bara jag som är virrig!

Igår blev jag väckt innan 6 av en minstingen som vaknade på tok för tidigt. Tog med mig Ebba och Otto in till stan för att hämta nummerlappen inför tjejmilen. Stefan hävdade att det skulle ta jättelång tid att hämta ut nummerlappen. Det tog 2 minuter! Vilken organisation! Sedan åt vi lunch och handlade födelsedagspresenter. Att handla är inte min favoritsysselsättning. När jag kom hem var jag helt slut och drog naturligtvis igång ett storgräl med maken. Började så smått inse hur fantastiskt slut jag var. Det har varit två hektiska veckor totalt sett med alldeles för lite sömn. Gick ut i trädgården och spenderade 2 timmar med plock och fix. Det tar verkligen bort all stress. Med tanke på den här veckan och en begynnande förkylning ska jag verkligen försöka att inte ha för stora förhoppningar om en bra tid. Jag misstänker att det kommer att bli rätt plågsamt!

Kvällen avslutades med god middag, ett glas vin och så somnade jag under nattningen vid 8. Sov vidare i soffan, gick och la mig för gott med nästa nattning vid 9. Som jag behövde den här natten! Allt känns mycket bättre idag, lättare och gladare, förutom min vänster axel som visst tycker att nattens vila blev lite för lång, det är något som kommit i kläm... Förkylningskänningen känns också bättre än igår, kanske var det sömn och ingefära igårkväll som gjorde susen? Nu är jag betydligt mer taggad. Det ska bli kul det här!

No comments:

Post a Comment