Saturday, September 25, 2010

Ny laddning

Imorgon ska jag springa 10 km Lidingölopp (tjejloppet). Dottern springer 3. Hon startar tidigt så vi ska vara hemifrån redan 08.00. Vädret har försämrats under dagen så vi får väl packa med det mesta så vi slipper frysa medan vi väntar på varandra.

Idag hade jag tänkt vädra benen med en liten snabbvända. Istället fastnade jag i trädgårdsarbetet och grävde och rensade i ca 5 timmar. Vi pratade taktik under middagen. Tipset från hemmacoachen är att springa så fort jag kan. När jag vill stanna och kräkas orkar jag några kilometrar till. Dottern säger att hon kommer att bli besviken på mig om jag inte tar silvermedalj. Dvs springer under 50 minuter. Kommer knappast hända säger jag. Jag ser det mer som att reka de sista 10 km av det riktiga Lidingöloppet som jag ska ta mig an om något år eller så.

No comments:

Post a Comment